بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 15:50 | بازدید : 33
نویسنده : admin | نظرات (0)

Image result for نحوه بک لینک گیری

 

برای هر نتیجه مرتبطی که پیدا کردید ، گزارش بک لینک ها را در Site Explorer بررسی کنید. فقط کافی است بر روی هر نتیجه Content Explorer ضربه بزنید و برای این کار "Backlinks" را بزنید.

 

اینها را به صورت دستی غربال کنید (توجه داشته باشید: من معمولاً یک فیلتر "dofollow" در اینجا اضافه می کنم) و به سایت های مربوطه دسترسی پیدا می کنم.

 

پیوندها همه چیز نیستند - قدرت پیوندهای داخلی را دست کم نگیرید

پیوندهای داخلی به صفحات و پستهای دیگر در همان وب سایت اشاره دارد ، مانند این.

 

بیشتر سئوکاران از پیوندهای داخلی اطلاع دارند. اما بسیاری از آنها غافل می شوند زیرا به قدرت رتبه بندی خود اعتقادی ندارند. این ایده بدی است در این مطالعه موردی ، Ninja Outreach از لینک داخلی برای افزایش 40٪ بازدید خود استفاده کرد.

 

علاوه بر این ، جان مولر از گوگل خاطرنشان کرد که متن لنگر پیوندهای داخلی زمینه بیشتری را در رابطه با ماهیت موضوع محتوای پیوند داده شده در این توییت به Google ارائه می دهد.

 

اکثر پیوندها کمی متن اضافی را از طریق متن لنگر خود فراهم می کنند. حداقل آنها باید ، درست است

 

- 🍌 جان 🍌 (JohnMu) 23 نوامبر 2017

 

داستان کوتاه ، یک استراتژی پیوند داخلی هوشمند احتمالاً تأثیر مثبتی در رتبه بندی خواهد داشت.

 

چگونه آن را انجام دهید؟ ساده

 

صفحه ای را که می خواهید تقویت کنید پیدا کنید.

سایر صفحات مربوط به موضوعات مرتبط و قوی را در سایت خود پیدا کنید.

از آن صفحات به صفحه مورد نظر پیوند دهید.

بگذارید برای شما مثالی بزنم:

 

ما یک صفحه فرود برای ابزار Site Explorer خود داریم.

 

ahrefs فرود سایت کاوشگر

 

این صفحه ای است که می خواهیم برای عبارت "کاوشگر سایت" رتبه بندی کنیم.

 

متأسفانه ایجاد پیوند به صفحات فرود و محتوای "تجاری" از این قبیل دشوار است. دریافت پیوند به پست های وبلاگ و سایر محتوای غیر تجاری بسیار آسان تر است.

 

باور نمی کنید؟ به وبلاگ Ahrefs در گزارش Site Explorer’s Best by Links نگاهی بیندازید:

 

پیوندهای وبلاگ ahrefs

 

می بینید که برخی از پست های ما از صدها دامنه ارجاع دهنده دارای بک لینک است.

 

به عبارت دیگر ، آنها از نظر Google صفحات قدرتمندی هستند و "ارزش ویژه پیوند" زیادی را در خود جای داده اند.

 

بنابراین آنچه ما می توانیم انجام دهیم افزودن پیوندهای داخلی از پست های قدرتمند وبلاگ به صفحه فرود Site Explorer ما است. این به تقویت صفحه هدف کمک می کند و شاید حتی برای افزایش رتبه بندی آن برای کلمات کلیدی مرتبط کافی باشد.

 

چگونه می توانید صفحات مربوطه را پیدا کنید که از آن پیوندهای داخلی اضافه کنید؟

 

این را در Google تایپ کنید:

 

سایت: yourdomain.com "کلید واژه مربوط"

 

دامنه را با دامنه خود جایگزین کنید. "کلمه کلیدی مربوطه" را با موضوعی مرتبط با صفحه ای که می خواهید پیوندهای داخلی به آن ایجاد کنید ، جایگزین کنید.

 

آنچه در این مثال به نظر می رسد سئو چیست در اینجا است:

 

سایت: ahrefs.com/blog "کاوشگر سایت"

 

این صفحات در وبلاگ ما را که به عنوان "Site Explorer" ذکر شده است برمی گرداند. به عنوان مثال ، مکانهای عالی برای اضافه کردن پیوندهای داخلی به صفحه اصلی ما.

 

سایت کاوشگر ذکر می کند

 

مرحله بعدی - نتایج جستجو را با Ahbars 'SEO Toolbar (یا پسوند Scraper) بارگیری کنید.

 

نتایج را در Excel یا Google Sheets باز کرده و بر اساس رتبه بندی URL (UR) به ترتیب نزولی مرتب کنید.

 

رتبه بندی url صادرات ahrefs

 

هر یک از این صفحات را در مرورگر خود جای گذاری کنید. کد منبع را مشاهده کنید (کلیک راست> مشاهده منبع صفحه). URL صفحه ای را که می خواهید پیوندهای داخلی به آن ایجاد کنید جستجو کنید.

 

جستجوی کد منبع

 

اگر جستجو یک یا چند نتیجه را بازگرداند (مانند مورد بالا) ، آن صفحه از قبل به صفحه هدف شما پیوند دارد. به صفحه بعدی صفحه گسترده خود بروید.

 

اگر هر یک از صفحات هیچ نتیجه ای نداشته باشد ، به این معنی است که کلمه کلیدی هدف شما در آن صفحه ذکر شده است اما هنوز به صفحه داخلی مربوطه پیوند ندارد. این فرصت شما برای افزودن پیوند داخلی است ، مانند این موارد:برای سود رسانی به سئو مورد استفاده قرار میگیرند. 

از آنجایی که بک لینک های فالو باعث افزایش رتبه سئو سایت شما میگردند باید استراتژی خود را بر بهینه سازی و افزایش این لینک ها قرار دهید.

حال باید بدانیم که در چه سایت هایی بک لینک های فالو خود را ایجاد کنیم. اول باید بدانید سایتی که در آن لینک خود را قرار میدهید معتبر هست یانه. در صورت معتبر بودن میتوانید لینک سازی را در آن انجام دهید در غیر اینصورت تنها زمان خود را تلف کرده اید.

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

 

مواردی که باید در  ایجاد بک لینک فالو رعایت کنید

1-ایجاد پایه قوی 

باید کلمه کلیدی انتخابی شما سرچ بالایی داشته باشید. در غیر اینصورت با سرچ پایین شانس زیادی برای سئو شدن نخواهید داشت زیرا افراد زیادی کلمه مورد نظر شما را جستجو نمیکنند.

 

2- ایجاد بک لینک در سایت های معتبر و پر بازدید

برای ایجاد بک لینک میتوانید از روش های گوناگونی مانند بلاگ و انجمن و کامنت و دیگر موارد استفاده نمایید. در واقع این سایت ها سایت هایی هستند که بازدید بالایی دارند و میتوانید بک لینک های مناسبی از انها دریافت کنید. 

در مجموع راه های زیر به صورت خلاصه برای دریافت بک لینک فالو استفاده می شوند:

– ایجاد محتوای فوق العاده

از چه روش‌های لینک سازی استفاده کنیم؟

برای افراد تازه و مبتدی (که درصد زیادی از کاربران اینترنتی را هم شامل می‌شوند)، سایت‌های مزرعه لینک یکی از گزینه‌های اصلی برای بهبود رتبه وب سایت محسوب می‌شود. این شیوه در مقایسه با روش‌های دیگر عملکردی آسان و هزینه‌ای بسیار کم دارد و البته مهم‌تر از همه به زمان زیادی هم برای مدیریت نیاز ندارد.

 

با این حال، مشکل اینجاست که شما پس از ثبت لینک وب‌سایت خود در یک مزرعه لینک، احتمالاً تا چند روز شاهد افزایش تعداد بازدیدکنندگان هستید، اما پس از مدتی کوتاه آمار کاربران وب‌سایت شما به‌قدری کاهش می‌یابد که حتی از تعداد بازدیدکنندگان پیش از استفاده از سایت مزرعه نیز کمتر می‌شود.

 

افزایش رتبه وب‌سایت علاوه بر لینک سازی به مواردی مانند سئو نیز مربوط می‌شود. اگر از کیفیت سئو مطالب خود اطمینان دارید و به دنبال لینک‌های سالم و باکیفیت برای وب سایت خود هستید روش‌هایی وجود دارد که اگرچه به زمان بیشتری برای مدیریت آنها نیاز است و از لحاظ تعداد نیز با لینک‌های دریافتی از سایت‌های مزرعه برابری نمی‌کنند، اما به دلیل ارتباط موضوعی با وب سایت شما از کیفیت بسیار بالاتری برخوردارند.

 

به‌طور معمول، برای لینک‌هایی که در وب‌سایت‌ها قرار می‌گیرند تگ NoFollow اختصاص می‌دهند با این حال برخی وب‌سایت یا وبلاگ‌ها در بخش دیدگاه (نظرات کاربران) محدودیتی قائل نمی‌شوند و از قابلیت Dofollow برای لینک‌هایی که در آنها قرار می‌گیرند استفاده می‌کنند. در نتیجه، ثبت نظر در این سایت یا وبلاگ‌ها موجب به دست آوردن بک لینک می‌شود.

 

فروم ها و سایت‌های پرسش و پاسخ پربازدید ایرانی یا خارجی مانند Quora بهترین مکان برای لینک‌سازی به شمار می‌روند. در این وب سایت‌ها هر کاربر که سؤالی مطرح کند بلافاصله با جواب‌های گوناگون و مفصل به همراه لینک‌های مختلف روبرو می‌شود که کلیک بر روی هر یک از آنها موجب ایجاد یک بک لینک برای یک سایت مرتبط با موضوع موردبحث می‌شود. البته دقت کنید که فروم‌های اسپم بسیاری در ایران وجود دارد. سعی کنید پیش از دریافت لینک از این فروم‌ها، حتماً این سایت‌ها را بررسی کنید.

 

از سوی دیگر شبکه‌های اجتماعی با میلیون‌ها کاربر فعال و شبانه‌روزی یکی از مکان‌های مناسب برای دریافت بک لینک به شمار می‌روند. حضور در شبکه‌های اجتماعی مورد توجه مردم (مانند توئیتر، فیسبوک، گوگل پلاس و لینکدین) و ایجاد محتوای مفید می‌تواند کاربران پر و پا قرصی برای شما فراهم کند. در این بین، قرار دادن لینک در میان محتوای متنی پست‌ها سبب ایجاد Inbound Link برای وب‌سایت شما می‌شود که از ارزش بالایی برخوردار هستند.

 

همچنین، فعال بودن شما در شبکه‌های اجتماعی و قابلیت اشتراک‌گذاری مطالب وب‌سایت در این شبکه‌ها بسیار مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌گیرد، به‌طوری که اشتراک‌گذاری، لایک و کامنت در این شبکه‌ها می‌تواند در بهبود رتبه وب‌سایت شما نقش مؤثری داشته باشند.

 

لینک‌ها ۴ نوع شدند:  Sponsored, Nofollow, Follow و UGCحتما بخوانید: لینک‌ها ۴ نوع شدند: Sponsored, Nofollow, Follow و UGC

 

همچنین برگزاری نظرسنجی، مسابقات و انتشار آگهی‌های تخفیف ویژه در شبکه‌های اجتماعی و درج آدرس وب‌سایت برای مطالعه بیشتر نیز موجب دریافت بک لینک‌های فراوانی برای وب سایت شما می‌شود.

 

هرچند برخی روش‌های لینک سازی در ایران همانند سایر کشورها پاسخگو نیست، اما امتحان آنها نمی‌تواند خالی از فایده باشد. نوشتن پست مهمان در وب‌سایت‌های دیگر به‌منظور درج لینک وب سایت، گرچه گاهی با پاسخ منفی مواجه می‌شود و وقت‌گیر است، اما در صورت فراهم بودن امکان آن حتماً از این روش استفاده کنید زیرا مخاطبان جدیدی برای وب سایت خود ایجاد می‌کنید.

 

در واقع، کاربرانی که مطلب شما را مطالعه می‌کنند به‌طور حتم به آن نیاز دارند و در صورت مشاهده لینک به احتمال قوی به وب سایت شما وارد می‌شوند. در این هنگام اگر مطالبی باکیفیت در وب‌سایت‌تان وجود داشته باشد، کاربران جدید به گردش در میان صفحات مشغول می‌شوند و درصدی از آنها به‌عنوان کاربر تکراری بعدها نیز از وب سایت شما بازدید خواهند کرد.

 

همچنین لینک سازی پیشرفته با استفاده از بک لینک چیست اینفوگرافیک برای وب سایت‌های دیگر از روش‌هایی است که اگرچه در خارج از ایران با استقبال بیشتری مواجه می‌شود، اما در ایران از اقبال زیادی برخوردار نیست. با این حال اگر فرصت این کار نیز برای شما ایجاد شد حتماً از آن استفاده کنید چراکه تصاویر و اینفوگرافیک ها معمولاً بیش از محتوای متنی مورد توجه قرار می‌گیرند.

 

نتیجه گیری

ساخت لینک در مزارع لینک یا Link Farmها یکی از روش های نسبتاً قدیمی است که تنها با هدف افزایش کمیت لینک‌های ورودی به وب‌سایت‌ها و فریب موتورهای جستجو ساخته می شوند. این مزرعه ها هر بار شکل و تبلیغاتی جدید سعی در فریب افراد تازه کار را دارند و با ارائه نتایج رشد موقت تلاش دادند تا کارایی خود نشان دهند

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش